Daună locuință, sediu, bunuri
Daună locuință, sediu, bunuri
Pasul 1:
În termen de 2 zile lucrătoare de la producerea evenimentului asigurat, asiguratul:
- înștiințează autoritățile competente și obține documentele necesare pentru deschiderea dosarului, în funcție de evenimentul care a survenit (în caz de furt sau tâlhărie - Poliția, în caz de incendiu - pompierii etc.)
- avizează asigurătorul
Pasul 2:
Documentele necesare dosarului de daună sunt:
- Formular avizare daună
- Cerere de despăgubire
- Pentru furt:
- proces verbal de la Poliție, în original
- Declarație furt
- Pentru evenimente asigurate acoperite prin asigurarea obligatorie în caz de catastrofe naturale (PAD): formular avizare daună
- direct pe site-ul asigurătorului, aici: Formular anunț daună | GRAWE România
- e-mail la: daune@grawe.ro
- poștal, pe adresa asigurătorului
- prin depunere la sediul asigurătorului sau la oricare dintre agențiile sale teritoriale
Documentele vor fi înregistrate în evidențele asigurătorului:
- în ziua primirii acestora, dacă este o zi lucrătoare și primirea s-a făcut în timpul programului de lucru
- în proxima zi lucrătoare, dacă au fost transmise în afara programului de lucru, în zile de week-end sau sărbători legale
Asiguratul va fi contactat de reprezentanții asigurătorului pentru deschiderea dosarului și constatarea daunei.
Atenție:
- Documentele enumerate mai sus reprezintă minimum necesar pentru deschiderea dosarului de daună. Este posibil ca, ulterior, după constatare, să fie solicitate documente suplimentare.
- Sunt foarte importante: completarea integrală și corectă a formularelor puse la dispoziție de asigurător, descrierea detaliată a evenimentului asigurat și a avariilor suferite.
După primirea tuturor documentelor necesare evaluării evenimentului asigurat produs, asigurătorul va informa în scris clientul cu privire la soluționarea dosarului de daună și va comunica valoarea despăgubirii. Dacă valoarea este acceptată în scris de client, asigurătorul va achita despăgubirea respectivă în termen de 14 zile.